Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6078
בביטוח לאומי דרשו מילדה בת 9 להתפשט כתנאי לקבלת קצבת נכות – המקום הכי חם בגיהנום

0

"המבחנים בעבור ילדים במוסד לביטוח לאומי הם חלמאות במקרה הטוב ועיוורון חברתי במקרה הטוב פחות", אומרת עו"ד רוני אלוני-סדובניק המייצגת את הילדה ואת אמה, "הוועדה בודקת מספר מצומצם של פעולות כדי לקבוע את עצמאותו של הילד: ניידות בבית, האם הוא יכול לאכול לבד, להתרחץ לבד, לעשות את צרכיו לבד ולהתלבש ולהתפשט לבד. "המבחן המוזר הזה גורם לכך שאלפי ילדים שסובלים מבעיות נפשיות,

למשל, לא עומדים במבחן לגמלה

עו"ד רוני סדובניק אלוני - ייצוג ביטוח לאומי - וועדות רפואיות - וועדה רפואית - קצבת נכות - קצבת ילד נכה - קצבת ניידות - פוסט טראומה - תאונת עבודה - ptsd

עו"ד רוני סדובניק אלוני – ייצוג ביטוח לאומי – וועדות רפואיות – וועדה רפואית – קצבת נכות – קצבת ילד נכה – קצבת ניידות – פוסט טראומה – תאונת עבודה – ptsd

אבלההורים עדיין צריכים להשגיח שהילד לא יתאבד. המבחן הזה מפקיר קבוצות שלמות של משפחות שמתמודדות עם ילדים שמצבם מצריך תשומת לב יתרה מצד ההורה העובד, ובכך הוא מחטיא את מטרתו", היא מסבירה. באתר הביטוח הלאומי מציינים כי השאיפה היא "לקבל החלטה על סמך מסמכים בלבד, ללא זימון של הילד לבדיקה בוועדה", אולם בפועל אין שום נוהל מסודר להמנעות מזימון ילדים בפני הוועדה וגם הקריטריונים שלפיהם נבחנים המסמכים לא בהכרח קשורים למוגבלות שעמה מתמודד הילד. במצב זה, גם ילד שאלרגי לבוטנים יידרש להתפשט בפני הוועדה למרות שאין קשר בין מצבו לבין יכולתו להתלבש, וכך גם בת התשע הסובלת מליקוי שמיעה "זה מזעזע, כל ההתנהלות והביורוקרטיה", אומרת האם, "זה לא אמור להיות ככה, במיוחד כשמדובר בילדים קטנים. לתחושתי זה כמו הטרדה".

Source: כתבה: מיטל פלוטניק,

About Author