Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6078
עו"ד רוני אלוני סדובניק: אורחת המלון הותקפה מינית על ידי עובד הקבלה: מי צריך לשאת באחריות? – תיירות – TheMarker

עו"ד רוני אלוני סדובניק: אורחת המלון הותקפה מינית על ידי עובד הקבלה: מי צריך לשאת באחריות? – תיירות – TheMarker

0

צעירה שהותקפה מינית על ידי פקיד הקבלה בחדרה, שואלת לגבי מידת האחריות של הנהלת בית מלון במקרים שכאלו ■ בית משפט השלום הטיל את האחריות על בית המלון בגין רשלנות, ופטר אותו מעבירה בגין הפרת הוראות החוק למניעת הטרדה מינית

תביעת נזיקין

שופטת בית המשפט השלום, לימור בן שמן, קיבלה את עמדת עורכת דין רוני אלוני סדובניק המייצגת את קורבן העבירה, נפגעת תקיפה מינית, כבוד השופטת פסקה: בית מלון חייב ברשלנות ואף חייבה את בית המלון בפיצויים בגין הנזקים אשר נגרמו לתובעת כתוצאה מהאירוע. בפסק הדין נכתב כי מנהל בית המלון היה צריך לבצע פעולות אקטיביות שיבטיחו שאורחות לא יפגעו, תוך יצירת מרחב מוגן לאורחים ולנשים בפרט.

"בפסיקה השופטת בעצם טוענת שהחוק להטרדה מינית חל רק על עובד ומעביד", מסבירה עו"ד רוני סדובניק, "אך הלכה למעשה הוא חל גם על מרצה וסטודנט, רופא ומטופל, כהן דת ומאמינו, ומפקד ופקוד. מכאן רואים שלא מדובר רק ביחסי עובד ומעביד אלא ביחסי מרות. כך גם במקרה הזה של נותן השירות ומקבל השירות. כפי שזה חל על עובדי ציבור ועובדי מדינה מול מקבלי שירות, הגנת החוק צריכה לחול גם על מקבל שירות בבית מלון".

תביעת רשלנות

לטענת עו"ד רוני אלוני סדובניק, כוונת המחוקק היא להרחיב את החוק כך שיחול על כל מי שכפוף ליחסי מרות, ולכן הוא תקף גם על סטודנטים ועל תלמידים במשרד החינוך, למשל. "בדיוק כמו אצל רופא ומטופל או פקיד ממשלתי, גם כאן ישנם יחסי מרות בין המארח לאורח, ומכאן שהענישה על פי החוק להטרדה מינית צריכה לחול גם במקרה זה". מנגד, בפסק הדין נטען כי עובד המלון איננו עובד ציבור או דומה לו בתפקידיו וסמכויותיו, ולכן אין עוולה לפי החוק למניעת הטרדה מינית.

מקור: אורחת המלון הותקפה מינית על ידי עובד הקבלה: מי צריך לשאת באחריות? – תיירות – TheMarker

Share.

About Author

Comments are closed.