Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6078
קורבן סחר בבני אדם: "הגברים התלוננו שאני קפואה, חשבתי שזה ייגמר כשאמות" | ישראל היום

קורבן סחר בבני אדם: "הגברים התלוננו שאני קפואה, חשבתי שזה ייגמר כשאמות" | ישראל היום

0

בשנים האחרונות נעזרת שלומית בעו"ד רוני אלוני־סדובניק, המתמחה בייצוג קורבנות עבירות מין.

כבר בהתחלה סברה אלוני־סדובניק כי הקרן הייעודית של משרד המשפטים היא המוצא הנכון. הקרן הוקמה ב־2006 בעקבות החוק לאיסור סחר בבני אדם ונועדה לחילוט כספים של מורשעים בעבירות אלו כדי לפצות את הקורבנות.

קרן החילוט של משרד המשפטים

למרות שקרן החילוט הייתה אמורה להתחיל לפעול כבר ב־2007, פתחו מנהליה חשבון בנק רק שנתיים אחר כך. באותה תקופה הצטמצמה תופעת הסחר בישראל, ובחשבון לא הופקדו כספים. במשרד המשפטים המתינו לפסק דין סופי במשפטו של הסוחר רמי סבן, שנשלח לרצות 18 שנות מאסר. אלא שההליכים התמשכו בשל ערעור שהגיש ב־2013.
ביוני אותה שנה פנתה עו"ד אלוני־סדובניק לבית המשפט המחוזי בתל אביב ותבעה את משרד המשפטים בעקבות הסחבת בפעילות הקרן. כעבור חמישה חודשים הגיעו הצדדים להסכם שקיבל תוקף של פסק דין, ולפיו תבוטל התביעה, ומשרד המשפטים יבדוק את האפשרות לשלם לשלומית באמצעות הקרן את הפיצויים שנפסקו לה.
לאחר שדבר לא התקדם, פנתה עורכת הדין שוב למשרד המשפטים. ביולי 2014 השיבו לה כי בשל מיעוט הסכומים בקרן, אין אפשרות להפעילה. עוד צוין כי כשיתקבל כסף, תוכל שלומית להגיש בקשה לפיצוי, כמו כל קורבן אחר.
בתגובה הזכירה עורכת הדין כי שישה תיקי סחר הסתיימו באותה עת, ותהתה היכן הכספים. היא ציינה כי יש לתת לשלומית עדיפות על פני קורבנות אחרים משום שהיתה הראשונה שהוכרה על ידי המדינה, והיחידה שבית הדין קבע לה פיצויים. במקביל פנו השתיים לבג"ץ.
בדיון שהתקיים ביוני 2016 הודיע משרד המשפטים לבג"ץ כי לקרן נכנסו מאות אלפי שקלים, וכי התקבלו 47 פניות מנפגעי עבירה, ובהם שלומית, וכי פנייתה תטופל. השופטים הורו למחוק את העתירה וציינו כי אם התוצאה לא תשביע את רצונה, היא תוכל לעתור שוב.
בנובמבר 2017 הודיעה הקרן לשלומית כי תקבל 58 אלף שקלים בלבד, שישולמו בארבעה תשלומים ויוקדשו רק לטיפולי שיניים ולטיפולים שונים לה ולילדיה. לפני כחודש, עם העברת הסכום הראשון בהיקף 15 אלף שקלים, היא נדרשה להציג קבלות על הטיפולים, כתנאי להעברת התשלום השני.
"זו בדיחה", היא אומרת, "חיכיתי עשר שנים לכסף הזה, קיבלתי פחות מחמישה אחוזים מהסכום שבית הדין קבע, ובסוף מגבילים אותי על מה אוציא אותו, וגם דורשים קבלות. אם בא לי לרכוש מטבח חדש, זו זכותי. מן הראוי שייתנו לי את הכסף ויילחמו בעצמם מול הסוחרים. זה חוסר צדק משווע".

תגים / תגיות: שפחת מין, סחר בנשים, ייצוג נשים, זנות, עו"ד רוני אלוני סדובניק, ייצוג נפגעות תקיפה מינית, אונס, סרסורים, טראומה, קרן ייעודית של משרד המשפטים, פיצוי קורבנות סחר, משטרת ישראל, משטרה, עורך דין, עדות, עדים, כספי הפיצויים, עו"ד אלוני סדובניק, בית משפט מחוזי, ועדת קרן החילוט,

הגברים התלוננו שאני קפואה, חשבתי שזה ייגמר כשאמות"היא הייתה סטודנטית בת 19 במולדובה, כשהציעו לה לעבוד בישראל • מרגע שנפלה במלכודת, הפכה לשפחת מין והתגלגלה כחפץ בין סוחרי נשים • אחרי שנה תפסה המשטרה את הרשת, ושלומית העידה באומץ והביאה להרשעת הסוחרים • במקביל התאהבה בחרדי, התגיירה והקימה משפחה

 

טל אריאל אמיר פורסם ב: 28.02.2018 17:35 עודכן ב: 04.03.2018 08:04

Source: "הגברים התלוננו שאני קפואה, חשבתי שזה ייגמר כשאמות" | ישראל היום

Share.

About Author

Comments are closed.