Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6078
המקור (ערוץ 10): הנאנסת שעברה טראומה בבית המשפט מספרת מה עבר עליה מאז – האתר של עו"ד רוני אלוני סדובניק

המקור (ערוץ 10): הנאנסת שעברה טראומה בבית המשפט מספרת מה עבר עליה מאז – האתר של עו"ד רוני אלוני סדובניק

0

בספטמבר האחרון נחשפו בתוכנית "המקור" עדויותיה של הנערה, שנדרשה על ידי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים להדגים כיצד נאנסה. כעת היא מספרת מה עבר עליה מאז – האם המערכת השתנתה? כדי לצפות בוידאו – סרטון ליחצו על הקישור בהמשך

פני תשעה חודשים שידרנו כאן את ההקלטות קורעות הלב של עדותה של צעירה שנאנסה בגיל 14.5. קיווינו שהשידור יחולל שינוי בדרך בה העדויות הללו מתנהלות, נגיד במינימום שיכניסו בובות לדיונים כאלו, כדי שנאנסות לא יצטרכו להדגים עם גופם. יצאנו לראות מה באמת התחדש מאז.

תגובת דוברת מערכת בתי המשפט:
"מדובר בנושא שהבדיקה בעניינו מוצתה על ידי נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימ') אליעזר גולדברג, אשר קבע באופן נחרץ כי הטענות שהושמעו כנגד ההרכב אינן נכונות. הנושא כבר פורסם בעבר (גם בתוכניתכם כפי שאף עולה מן השאילתה) לרבות תגובות של מערכת בתי המשפט, החלטת הנציב והקלטות מתוך הדיון. נראה כי כל מה שניתן לומר בנושא כבר נאמר ויש להצטער על מיחזור הדברים.
"הנציב קבע בהחלטתו (שהותרה לפרסום על ידי נשיא בית המשפט העליון דאז, השופט אשר גרוניס, ושרת המשפטים דאז, חה"כ ציפי לבני) כדלקמן: 'שמיעת ההקלטה אינה מותירה כל ספק בכך שהמתלוננת לא התבקשה 'לכרוע על ארבע, ולהדגים את מעשה האונס שבוצע בה'… לטענה זו אין כל יסוד והינה עלילת דברים'; ובהמשך קבע הנציב "מסקנתי מן החומר שבפני היא, כי בית המשפט הקפיד לשמור על כבודה של המתלוננת לאורך כל חקירתה, וגילה הבנה למעמד הקשה והמביך בו הייתה נתונה, זאת תוך שהוא מקיים את חובת ההגינות גם כלפי הנאשמים'.

 

"בוועידת המשפט השנייה שנערכה סמוך לאחר פרסום החלטת הנציב, אמר נשיא בית המשפט העליון דאז, כבוד השופט אשר גרוניס: 'בהתבסס על אמירות חסרות בסיס של עורכת דין, שלא ייצגה בתיק ולא נכחה באולם הדיונים, ומבלי לבדוק את העובדות לאשורן, הכריזו אמצעי תקשורת שונים כי שלושה שופטים אילצו קרבן אונס לגשת למרכז אולם הדיונים, לכרוע על ארבע, ולהדגים את מעשה האונס שבוצע בה. תמונתם של השופטים הופיעה בעיתונים; הם – ומערכת המשפט בכלל – הוכפשו, ויושרתם המקצועית נפגעה. בירור שערך נציב תלונות הציבור על שופטים הצביע על כך שמדובר, כלשונו של הנציב, בלא פחות מעלילה; וכי הפרסומים בעניין לא תאמו כלל ועיקר את מה שהתרחש בפועל'.
"בנסיבות אלו אין לנו אלא להצטער על כך ששוב אתם מוצאים מקום לעסוק בנושא שמוצה על אף הפגיעה הנגרמת עקב העיסוק בו לתדמית מערכת בתי המשפט ולשופטים. עם זאת לעניין שאלתכם בנוגע להדרכות לשופטים, יצוין כי במסגרת המכון להשתלמות שופטים נערכות מאז ומתמיד השתלמויות לשופטים בנושאים רבים ומגוונים, לרבות בכל הקשור בעבירות מין שלגביהן מתקיימות השתלמויות ייעודיות".

מקור: המקור: הנאנסת שעברה טראומה בבית המשפט מספרת מה עבר עליה מאז

עו"ד רוני אלוני סדובניק

קלטות האונס, קורבן האונס שנאלצה להדגים בית משפט, | רוני אלוני סדובניק כתב אישום |

קלטות האונס, קורבן האונס שנאלצה להדגים בית משפט, | רוני אלוני סדובניק כתב אישום |

Share.

About Author

Comments are closed.