Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6078
ועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת התכנסה לדיון נוסף בנושא יחס בתי המשפט לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

ועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת התכנסה לדיון נוסף בנושא יחס בתי המשפט לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

0

ועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת התכנסה לדיון נוסף בנושא יחס בתי המשפט לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

כתבה עו"ד רוני אלוני סדובניק (מתוך פוסט בפייסבוק) יולי 2017

יש לדעתי מספר לקונות מרכזיות שחייבים לתקן ומשום מה זה כמעט לא מתקדם כבר שנים:

א. לא סביר בעיניי שבתיקי אונס יושבים עדיין לעיתים קרובות מדי הרכבי שיפוט של שלושה גברים בלבד ללא אף אישה שופטת בהרכב.

ב. לא סביר ששורת ההלכות המתקדמות והמדהימות שהתווה בית המשפט העליון בתחום עבירות המין לא מיושמות באופן חקירת הנפגעות על דוכן העדים במחוזיים ובשלום, למה זו לא חובה ליישם בשטח את ההלכות שכבר נקבעו?

ג. אין לשבץ שופטים לתיקי עבירות מין אם לא עברו השתלמות מקצועית בתחום הספציפי- אפשר לזהות מייד שופטים שכן יודעים את מלאכת הקודש כי פשוט למדו היטב ולעומק את הנושא ובקיאים בו, אך הרשימה לצערי לא ממש ארוכה, כששופטים יודעים ומבינים מהי טראומה מעבירת מין (במיוחד אצל קטינים או ביחסי מרות) וטורחים ללמוד את הנושא לעומק- התוצאה ברורה ומיידית:

הצדק מופיע! חווית העדות של הנפגעות הופכת מעצימה ותורמת מאד להליך השיקומי שלהן,

וההיפך- כששופט לא מכיר את התחום היחודי והמורכב, ונותן לעמדות מיזוגניות ודעות קדומות או מסורתיות שאבד עליהן הכלח להכתיב את החלטותיו, ההליך הופך מעליב ונחווה ע״י הנפגע/ת לעיתים כאונס שני.

למה כל כך קשה לקבוע שבתיקי עבירות מין ישובצו אך ורק להרכבים משולבי מיגדר שהשתלמו בנושא?

בשנת 2014 קבעו שרת המשפטים אז ציפי לבני ונשיא בית המשפט העליון ששופטים יעברו השתלמויות מקצועיות בתחום הספציפי, מדוע אם כך לא יהיה זה תנאי סף למינוי שופטים חדשים, שיש להם ברזומה המקצועי לפחות קורס אקדמי אחד במיגדר ולמה שהשתלמות בתחום הספציפי של עבירות מין לא יהיה תנאי לשיבוץ שופטים בהרכבי השיפוט בתיקי עבירות מין?

ולא רק בהליך הפלילי, למה לא ישובצו מראש בתיקי תביעות נזקין מעבירת מין או בתיקי הטרדה מינית, רק שופטים שעברו הכשרה מתאימה כזו על אומדן הנזק מעבירת מין?

מישהו היה מעלה בדעתו לשבץ לתיק פירוק חברה שופט/ת שאינו בקי בדיני התאגידים?

יחד עם זאת אני ממש מתנגדת ל הקמת בית משפט לעברות מין, בתי משפט המוגבלים לנושא מוגדר וספציפי כמו ״עבודה״ או רק לנושא ״משפחה״ מאד בעייתיים.

זו דרך ישירה להדרת הנושא מחוץ למערכת המשפט הכללית, הכוונה טובה אך זו טעות לעשות זאת.

באיזה בית משפט יתברר תיק בינ-דציפלנרי שבו למשל שוד מזויין שבמהלכו נאנסה בעלת הדירה?

באיזה בית משפט תתברר עבירת מין שביצע אב בבתו? בבית משפט למשפחה או בבית משפט לעבירות מין?

באיזה בית דין תתברר תביעת עובדת שהוטרדה מינית והבוס שלה התנכל לה בהורדת שכרה ועצירת קידומה? בבית הדין לעבודה או בבית משפט לעבירות מין?

שוב יפצלו לנו כל תביעה לשלוש תביעות נפרדוות שונות?

לא רוצות ״עזרת נשים״ משפטית ! רוצות מקום מול ארון הקודש!

מי היא עו"ד רוני אלוני סדובניק, ליווי ייצוג נפגעות תקיפה מינית, נפגעות אונס, קורבן אונס, עורכת דין פמיניסטית, קטינים נפגעי עבירה, ילדים נפגעי תקיפה מינית, אונס ילדים, בית חולים, טיפול רפואי, רופא, רשלנות רפואית, חו"ל, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, שופטי בית המשפט העליון, השופטים, אורי דניאל, נפגעי פעולות איבה, משרד הביטחון, תגמולים, טרור, תביעה, הכרה, אונס לאומני, משרד עורכות דין, בית ספר, נערות, מורה, תל אביב, הטרדה מינית

עו"ד רוני אלוני סדובניק / משרד עורכות דין / ייצוג נפגעות תקיפה מינית, נפגעות אונס

Share.

About Author

Comments are closed.