Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6031
פרשיית התעללות מינית בילדים בכנסייה הארמנית בישראל | עו"ד רוני סדובניק

פרשיית התעללות מינית בילדים בכנסייה הארמנית בישראל | עו"ד רוני סדובניק

0
הטרדה מינית בכנסייה הארמנית בישראל,

עו"ד סדובניק ייצוג נפגעי התעללות מינית בילדים בכנסייה הארמנית בישראל

פרשיית התעללות מינית בכנסייה הארמנית בישראל | עו"ד רוני סדובניק – 035280926

 

 

שערוריית התעללות מינית בילדים בכנסייה הארמנית בישראל

למשרדנו פנה לקוח, צעיר ארמני , אשר סבל מהתעללות מינית בכנסייה הארמנית בישראל,הלקוח המיוצג ע"י משרדנו מדבר לראשונה, בשמו המלא הראייר, ובפנים גלויות, על הדרך שבה אוספים ראשי הכנסיה מדי שנה, ילדים ארמנים קטנים כמוהו בגילאי 8,9,10 מכל רחבי הקהילות הארמניות הפזורות באזורנו, קפריסין, טורקיה, סוריה, אותו לקחו מהוריו בלבנון.

 

הצעיר הארמני מספר כיצד ילדים ארמנים הובאו במהלך השנים לתוך מנזרים ברחבי ישראל, ללא טלפון, אינטרנט או כל אמצעי תקשורת אחר , הרחק מהוריהם, כך נפלו ילדים כמוהו קורבן להתעללות מינית פדופילית מתמשכת, כשאין להם כל דרך לידע את הוריהם מה עובר עליהם , המכתבים והגלויות שהורשו לשלוח מפעם לפעם על עולי רגל, עברו צנזורה דייקנית.

 

הצעיר חווה שנים של ניצול מיני קשה מידיהם של מספר כמרים במנזר, שלושתם בכירים מאד.

הראשון ראש כנסיית המולד בבית לחם, בישראל והאחר קרוב ל ארכיבישוף של ליון בצרפת ועומד בפני הליך פלילי שיזמנו על אדמת צרפת.

 

לאחר האונס הראשון,הילד הכואב  פנה לעזרתו של ארכיבישוף נוסף ובמקום לעזור גם הוא ניצל אותו מינית, ולא רק אותו. הוא יצא מישראל ומכהן בכנסייה הארמנית בברזיל.

השלישי בכיר במיוחד, עוד בהיותו פרח כמורה, תלמיד צעיר בכנסייה,כשפנה לכומר זה, שהציג עצמו כרופא, עבר במרפאתו במשך שנים וספג התעללות מינית קשה במסווה של טיפול רפואי שניתן לו כדי להתגבר על מעשי קודמיו. הצעיר מצביע על בכיר בכנסיית המולד בבית לחם כאדם השלישי. הכנסיה בירושלים.

 

בדוח חמור שהוציאה הוועדה לזכויות הילד של האו"ם נכתב כי "הוועדה מביעה דאגה עמוקה ביותר על ההתעללות המינית בילדים בכנסיות" , להרחיק לאלתר את כל אנשי הדת שידועים או חשודים כמתעללים בילדים, אנשי כמורה שפשעיהם הוסתרו, כדי שיועמדו למשפט ויתנו דין וחשבון, השיטה של "ניוד העבריינים", המתייחס להעברה של מתעללים בילדים מקהילה לקהילה בתוך מדינות ולפעמים אף לחו"ל. הוועדה אמרה כי הנוהג הזה מציב את הילדים במדינות רבות בסיכון גבוה להתעללות מינית, ניוד עבריינים מקהילה לקהילה משאיר עשרות עברייני מין בלתי מדווחים במגע עם ילדים".

 

 

אחריות הכנסיה הארמנית קמה מהמחדל שאפשר לכמרים, לנצל מינית ילדים חוסים כשאחריות קפידה מוטלת על כתפיהם הצעיר התלונן על הפוגע הראשון כשפנה לדנים אחריו אנשי כמורה בכירים שבמקום לסייע לילד המשיכו בסבבי התעללות משלהם.

הראייר

כשמוסד דת מאפשר לפדופילים, להיות במגע עם ילדים, הוא נושא באחריות מכללא לנזק שנגרם לרבים מילדים אלה סבל, מצוקה ונזק נפשי מתמשך.

 

במדינות נוספות ברחבי העולם עולים לאחרונה ונחשפים סיפורים חמורים על בכירים בבישופות כנסייתית שידעו על מעשי התעללות המינית של כמרים בילדים.

 

אט או נחשפים תיעודים רפואיים, תלונות של ההורים ואף התכתבויות, גברים, נערים וילדים רבים מתחילים לצאת בפומבי ולחשוף את היותם נפגעי פדופיליה בכנסיות והמנזרים ברחבי העולם. נפגעי אונס, באירופה נעצר בכיר דת בחשד לביצוע מעשי ההתעללות המינית, תיעוד אודות הכומר מעלה כי הטריד מינית את ילדיהם של הורים מודאגים, המסמכים מתארים מקרים דומים להפליא בהיבט יחסי המרות והשררה בין הילד לבין המבוגר האחראי שהוא גם נציג האל על פני האדמה, איש האלוהים, הסמכות החוקית מוסרית העליונה שהילד מכיר בה- וכיצד יקום ויקרא תגר על אנדי אלוהים פדופילים? פרשיות ההתעללות המינית של כמרים בכנסייה, נחשפות והולכות בידי מי שעברו התעללות על ידי כמרים, מעשה אינוס ועוד. הפרשיות כולן עוסקות בהתעללות מינית בילדים ובקטינים על ידי כמרים, ניתן לראות היקף הסיקור עליהן בחיפוש פשוט בגוגל.

 

ושאלה קטנה, סליחה שר הפנים, מדוע המדינה מאפשרת שהיית ילדים ללא השגחה הורית וללא פיקוח רפואי פדגוגי וסוציאלי במוסדות דת נעלמים מעין?

Share.

About Author

Comments are closed.