Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6031
הגיעה העת לשנות את המדיניות הכושלת בהליך צווי הרחקת עבריני מין ואלימות מקורבנם: כתבה: עו"ד רוני אלוני סדובניק

הגיעה העת לשנות את המדיניות הכושלת בהליך צווי הרחקת עבריני מין ואלימות מקורבנם: כתבה: עו"ד רוני אלוני סדובניק

0

הגיעה העת לשנות את המדיניות הכושלת בהליך צווי הרחקה של עבריני מין ואלימות מקורבנם:

המצב הקיים הוא פשוט בלתי ניסבל עבור ציבור נפגעי ונפגעות עבירות מין ואלימות. לא משנה באיזה שלב נמצאת התלונה: במשטרה, בפרקליטות, בבית משפט, לפני הרשעה אחרי גזר דין, אחרי מאסר- בכל מקרה מערכת המשפט השובנסטית מסרבת בכל תוקף לאכוף את סעיף 6 לחוק זכויות נפגעי עבירה המקנה זכות לנפגע/ת עבירה להרחקתו הפיזית של החשוד/נאשם/ נדון מקרבתו של קורבנו.

‏‏צו הרחקה עוד רוני אלוני סדובניק -צווי בית משפט - צו הגנה

‏‏צו הרחקה עוד רוני אלוני סדובניק -צווי בית משפט – צו הגנה

המשטרה נותנת צו הרחקה של שבועיים עד חודש, בתי משפט? אלו מצפים שהנפגעת תתרוצץ כל יתרת חייה , כל שלוש שנים תרוץ ותוציא שוב חידוש לצו הרחקה של מי שפגע בה.

את המחוקק והשופט לא מעניין שההתעסקות כל פעם מחדש עם הפוגע והחובה לראות אותו שוב ושוב ושוב בבית משפט בעניין צו ההרחקה המחודש, מהווה ״טריגר״ שמכשיל את הליך השיקום של נפגעת העבירה.

כי בישראל 2018 זכויות עבריין המין והאלימות הרבה הרבה יותר נחשבות מזכות קורבן עבירה לשקט ושלווה בהמשך חייה.

כמה פשוט היה אם השר הממונה על המשטרה גלעד ארדן | Gilad Erdan היה פשוט מכונן תקנות בכח סמכותו (אפילו ללא חקיקה ראשית) המאפשרות למשטרה להורות על הרחקה טוטלית של החשוד מקרבת קורבנו עד תום כל ההליכים הפלילים ללא הגבלת זמן, בלי לשלוח את הקורבן לבד לבית משפט להוציא הארכות של צו ההרחקה.

אלו שחכמות מספיק לקחת עו״ד לליווי בהליך הפלילי מקבלות את השירות הזה מאיתנו אבל מה עם כל המתלוננות שאינן מלוות? למה להתעלל בהן כך?

נשיאת ביהמ״ש העליון תקל משמעותית על העומס במערכת המשפט אם רק תנחה את השופטים כולם לכלול דרך קבע בגזר הדין הוראות הרחקה לצמיתות לכל ימי חייה של הנפגעת.

גם לא עולה כסף למדינה גם יביא מזור ושקט גם ימנע אלימות נוספת וגם יקל על העומס במערכת השיפוט.

היחידה שבטח תתנגד למהלך זו הלוביסטית של לשכת עורכי הדין איילת שקד עושת דברו של ראש הלשכה שעושה דברם של הסניגורים הפלילים שהמליכו אותו,

רק נשיאת העליון יכולה להם. היא רק צריכה לרצות בזה.
עו"ד רוני אלוני סדובניק – ייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית – ליווי נפגעי עבירה

Michal Rozin מיכל
עליזה לביא
איציק שמולי | Itzik Shmuli
יפעת שאשא ביטון – Yifat Shasha Biton
Yair Lapid – יאיר לפיד

Share.

About Author

Comments are closed.