Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6078
קצין חיל הים הורשע באונס קצינה במהלך חופשת אנשי קבע

קצין חיל הים הורשע באונס קצינה במהלך חופשת אנשי קבע

0

Sourc

 

קצין חיל הים הורשע באונס קצינה לוחמת במהלך ערב גיבוש של יחידתם
בית הדין הצבאי הרשיע את רס"ן

באונס הקצינה לאחר שהוגש נגדו לבית הדין הצבאי כתב אישום בעל 3 סעיפי אונס • האירוע התרחש לפני מספר חודשים בערב גיבוש בבית מלון בתל אביב • על פי כתב האישום,  הקצין רס"ן אנס את הקצינה למרות שהתחננה שיפסיק
פרשת האונס בחיל הים: בין הדין הצבאי הרשיע היום (חמישי) באונס ובהתנהגות בלתי הולמת את הקצין רס"ן אביב נתן-סונגו, חובל המשרת ביחידה מובחרת בחיל הים. לפני כשנה שמו הותר לפרסום ודווח שכתב אישום חמור הוגש נגדו לבית הדין הצבאי בחיפה בגין שלושה סעיפי אונס.

האירוע התרחש בשנת 2019 בערב גיבוש בבית מלון בתל אביב. קצינים ביחידה שבו מפעילות סודית ויצאו לערב גיבוש מפקדים, שבסיומו לנו בבית מלון בתל אביב. בין המשתתפים בערב הייתה קצינה שישנה במיטתה בזמן שאותו קצין הגיע לחדרה וביצע בה את ניסיון האונס הראשון.
אחר פרסום המקרה התעוררה סערה בצמרת חיל הים וביחידה היוקרתית והמובחרת – ונשאלה השאלה: איך יכול להיות שמקרה חמור כזה מתרחשת ביחידה זו? באיגרת ששלח לחייליו מפקד חיל הים, אלוף דוד סער סלמה, כתב בין השאר: "בכל הקשור להתנהלות פוגענית ואלימה על רקע מיני, ישנם קווים אדומים ברורים וחדים. נעקור מן השורש תופעות הרסניות אלו, נוודא כי יחקרו לעומק, וננקוט צעדים חריפים ומידיים אם יימצא פגם בהתנהלות".

עו״ד רוני אלוני סדובניק, באת כוחה של המתלוננת מסרה: ״נפגעת העבירה היא גיבורת ישראל, אחת הלוחמות האמיצות ביותר בצהל נפלה קורבן לפשע שכולו רצון להשפיל ולשלוט ולקחת בכח מה שלא שלך, הרכב השיפוט היה מקצועי הוגן ויסודי".
תגובת דובר צה"ל: "היום, 29 בספטמבר 2022, הורשע קצין צה״ל, לאחר ניהול הוכחות, בשלוש עבירות אינוס ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת שבוצעו כלפי קצינה ששירתה יחד עימו. המעשים בוצעו בשנת 2019 במסגרת בילוי של מספר קצינים ביחידה, ובהם גם הנאשם והמתלוננת. הפרקליטות הצבאית מלווה את נפגעת העבירה לאורך ההליך, מעדכנת אותה בהתפתחויות ומעניקה לה את כלל הזכויות המגיעות לה על פי חוק. הנפגעת מלווה לאורך ההליך גם ע"י גורמי היוהל"ם. צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה על רקע מיני ונוקט יד קשה כנגד כל חייל ומשרת קבע שמעורבים בעבירות אלה. הקצין הופנה להערכת מסוכנות מינית, ולאחר שתיערך יישמעו הטיעונים לעונש".

 

e: קצין חיל הים הורשע באונס קצינה במהלך חופשת אנשי קבע

Share.

About Author

Comments are closed.