Notice: הפונקציה add_theme_support( 'html5' ) נקרא בצורה לא תקינה. יש להעביר מערך של סוגים. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 3.6.1.) in /var/www/wp-includes/functions.php on line 6078
שיטת הפתק מהרופא- כך מתחמקים פושעים ועברייני מין בפרט מהרשעה וריצוי עונשם | מאת: עו"ד רוני אלוני סדובניק

שיטת הפתק מהרופא- כך מתחמקים פושעים ועברייני מין בפרט מהרשעה וריצוי עונשם | מאת: עו"ד רוני אלוני סדובניק

0

שיטת הפתק מהרופא-כך מתחמקים פושעים ועברייני מין בפרט מהרשעה וריצוי עונשם

המקרה הראשון זכור לכולנו מלימודי המשפטים, פרשת "שנסי", עבריין שהורשע ברצח ונדון למאסר ממושך, הציג מסמכים רפואים לפיהם הוא גוסס ממחלה ממארת וכך בוטל מאסרו והוא יצא לחופשי. תחקיר שפורסם לפני שנים גילה שהאיש בריא וחי חיים רגילים מבלי לרצות את עונשו.

השבוע נחשפנו לשיטת "רות דויד" -מביימים התעלפות, מתאשפזים, פתק מפסיכאטר או מאונקולוג וזהו-יצאתם מהסיפור ועד כה שום בית משפט לא קבע שהמעשה מהווה שיבוש הליכים.

אם חשבתם שהמקרים המפורסמים יגרמו למערכת המשפט והאכיפה לשנות משהו -טעיתם. זו דרך המלך של מיטב הסניגורים, לתפור תיק רפואי ללקוח כך שיחמוק מריצוי העונש. ואביא לכם ממשרדי שני מקרים של עברייני מין שחמקו כך מעונש :

1. בחודש אפריל שנת 2000 הגישה המדינה כתבי אישום חמורים נגד 3 מעובדי "אגד" האחד הואשם והורשע באינוס ותקיפה מינית של שתי עובדות מטבח ושני חבריו הורשעו באיומים על הנשים בניסיון לגרום להן לבטל את תלונתן.

"אגד" דאגה לסלק את הנפגעות מהעבודה, ולא נקטה כל הליך נגד שורת עובדים ביכירים שהגיעו לבית משפט ומסרו עדויות שקר כדי לחלץ את חבריהם- זה לא עזר להם- הפוגע הורשע באונס וגם כשערער למחוזי ת"א-הותיר בית המשפט את ההרשעה על כנה.
ואז…לפתע פתאום הציג הסניגור של הנאשם "פתק" קטן בודד לשופטים- לפיו הנאשם נוטה למות ממחלת הסרטן ולכן העונש בוטל . האיש כמובן חי ובריא ונצפה שוב ב 2005 נוהג באוטובוסים של "אגד" כנראה החלים באורח פלא ממחלתו- מדוע לא חזר לרצות את עונשו בכלא? לפרקליטות הפתרונים. ומה עם ציבור הנוסעות של "אגד" שזכותן לדעת שהנהג שלהן הוא לא "חברמן"?..שאלה פתוחה.

2. המקרה השני הוא של קצין משטרה בכיר , אשר מח"ש הגישה נגדו כתב אישום לאחר שניצל את תפקידו לסחיטת שירות מיני ממורה צעירה שנתפסה עם "ג'ויינט" בבית-הקצין הגיע לבית המשפט והציג פתק מהפסיכאטר לפיו הוא "חולה" ולא מסוגל לעמוד לדין פלילי וכך נאלצה מרשתי הנפגעת להסכים לדרישת מח"ש לביטול כתב האישום.

הגיעה העת שמערכת אכיפת החוק, הפרקליטות ומערכת המשפט תשים קץ לתופעת העקיפה מימין של החוק בדרך הרפואית. והגיעה העת שלשכת עורכי הדין תקבע כי עצה משפטית כזו שנותן עו"ד ללקוחו תהווה עבירת אתיקה שדינה שלילה לצמיתות של רישיון.

עו"ד רוני אלוני סדובניק

Share.

About Author

Comments are closed.